Walking South Africa

Kruger NP

Pilgrims Rest

ZUID-AFRIKA

Wie Zuid-Afrika outdoor per truck met maximum 12 deelnemers wil verkennen en daarbovenop liever in echte in echte bedden met nette lakens in een tweepersoonskamer slaapt, zal deze formule tof vinden. The Walking South Africa is een afwisseling van pittoreske en culturele bestemmingen. Het is een actieve vakantie. Het niveau schommelt van rustig (1-3u) tot uitdagend (4-6u). De hoogtepunten zijn het mijndorpje Pilgrims Rest, de natuurreservaten van Zoeloeland en Kruger, Swaziland, de battlefields in Dundee en Drakensbergen.

Reisprogramma

Inbegrepen maaltijden: O = ontbijt, L = lunch, D = diner

Rustig

Gemiddeld

Uitdagend

Dag 1 - nachtvlucht naar Johannesburg

In de late namiddag een nachtvlucht naar Johannesburg.

Dag 2 - Johannesburg

Transfer bij aankomst in de luchthaven van Johannesburg naar het hotelletje. Overnachting in kamer (zonder ontbijt).

Dag 3 & dag 4 - Mpumalanga   L D

Start om 06u30 van de rondreis. We rijden naar Mpumalanga; de regio van de bergen, panoramische uitzichten, valleien, rivieren, watervallen en bossen. In de namiddag bezoek aan het toeristische gouddelverstadje Pilgrims Rest en de verschillende uitzichtspunten van God's Window. We stretchen de benen tijdens een korte wandeling naar de Mac Mac Pools. Verder naar Graskop voor overnachting in een lodge op klippen. Picknick onderweg en avondmaal in de lodge.

De volgende morgen is het tijd voor onze eerste lange ochtendwandeling. We wandelen naar beneden de canyon in. Onderweg genieten we van prachtige uitzichten over de rivier beneden ons en de Three Sisters. Na de lunch verkennen we verder de bossen en watervallen die van Mpumalanga een prachtige bestemming maken.

Optionele activiteit: Graskop Gorge Lift; met de lift naar beneden om daar te gaan wandelen.

Dag 5 & dag 6 - Kruger Private Game Reserve   O L D

Vroeg ontbijt en daarna rit naar het wereldberoemde Kruger National Park. Hier rijden we de hele dag rond op zoek naar de BIG 5, impala's, steenbok en wie weet een glimp van een luipaard. Picknick in het park. In de namiddag nog meer safari voor we het park uitrijden naar een privé lodge in de Krugerpark omgeving.

Een hoogtepunt is de ochtend bush wandeling met lokale ranger. Zo leren we over de sporen van de dieren in de hoop wat wild te kunnen spotten.

Dag 7 &  dag 8 - Swaziland   O L D

We rijden de grens over naar het Koninkrijk van eSwatini. Tijdens de rit rijden we eerst langs tal van fruit plantages om daarna de bergen in te gaan. We blijven twee nachten aan de rand van het Malalotja Nature Reserve. Zo hebben we de volgende dag een volledige dag om te wandelen in dit prachtige bergachtige reservaat.

Dag 9 &  dag 10 - Zoeloeland game reserves   O L D

De Swazi hebben een rijk cultureel erfgoed. Daarom bezoeken we in Mbabane (de hoofdstad) een ambachtelijke en een medicijnen markt. Vervolgens rijden we terug Zuid-Afrika binnen. De volgende lodge ligt in een privé natuurreservaat. Onderweg genieten we van een game drive in Mhkuze Game Reserve.

De volgende dag bezoeken we Hluhluwe Game Reserve, gekend voor zijn neushoorns. In de late namiddag neemt een gids ons mee tijdens een wandeling door het reservaat op zoek naar een van de 540 vogels en de schuchtere Nyala antiloop in de riviervegetatie van de Msinene Rivier.

Dag 11 &  dag 12 - Zoeloeland Battlefields   O L

We verlaten de kustlijn en gaan via de heuvels en valleien van Zoeloeland naar het kleine dorpje Dundee. Hier werden verschillende veldslagen uitgevochten; tussen de Zoeloes, Britten en lokale boeren. Even een stop in het informatieve Tulana museum. In de namiddag is er vrije tijd.

De volgende morgen verkennen we het Islandlwana slagveld voor we ons klaar maken voor een lange wandeling (4à5 uur). We wandelen in de voetsporen van Britse vluchtelingen door de heuvels van Zoeloeland tot aan de Buffalo Rivier. Voor we terugkeren naar de lodge bezoeken we Rourkes Drift.

Dag 13 &  dag 14 - Drakensbergen   O L D

Laat je overweldigen door de majestueuze Drakensbergen of uKhahlamba "Barriers of Spears". We overnachten aan de voet van de "berg" (hoogte 1 600m) en spenderen de hele dag in de bergen langs verschillende wandel- en klimroutes. Onderweg even verfrissen in een van de verschillende stroompjes van het Royal Natal National Park.

Dag 15 - Drakensbergen   O L

Na een vroeg ontbijt beginnen we aan de tocht naar Witsieshoek, aan de voet van de Sentinel Peak. Aan het einde van het ruige gravel pad starten we onze trekking. Via een kort stukje met een touwladder klimmen we verder naar de top van de Drakensberg Amphitheater en de schitterende Tugela Falls (hoogte 3 000m). We genieten van het uitzicht voor we terug naar de lodge wandelen (hoogte 2 300m).

Dag 16 - Johannesburg   O L

Nog even genieten van het uitzicht en dan rijden we terug naar Johannesburg. Het einde van de tour is om +/- 17u00. Hierna check in op de luchthaven en terugvlucht.

Dag 17 - thuis

's Ochtends, aankomst in Brussel.